Jesteś tutaj: motoszansa.pl > Czasopisma motoryzacyjne > The motor

Isdera Spyder

Isdera Spyder to mało znany na polskim rynku samochód sportowy. Na pewno większość nie słyszała nawet o takiej marce jak Isdera, choć jest ona naszych niemieckich sąsiadów. Auto zaprezentowano w 1983 roku. Jest to najmniejszy z wszystkich modeli tego producenta, który wyglądał dość futurystycznie jak na czasy, w których był produkowany. Małe rozmiary oznaczały też niską masę. W samochodzie wykorzystywano kilka rodzajów silników, z czego w pierwszym Spyderze wykorzystano te, które znajdziemy w VW Golf GTI oraz Audi 80. Samochód osiągał 139KM przy silniku o pojemności 1,8l. Druga wersja wyposażona była już w jednostkę napędową Mercedesa o pojemności 2.3litra, co pozwoliło na zwiększenie mocy do 185 koni mechanicznych. Dostępne były także jeszcze dwie wersje silnikowe o pojemności 3litrów i mocy 188KM oraz najmocniejsza 3,6l i mocy 256KM. Zastosowano w każdej wersji manualną, 5-stopniową przekładnię oraz napęd tylni.  Niewielkie rozmiary przekładały się na wysokie osiągi, a dokładnie z tego znana jest firma Isdera, która produkowała jedne z najszybszych samochodów na świecie w tamtych czasach. Niestety wyprodukowano tylko 17 sztuk tego auta. Jest to strasznie mało i nie wiadomo ile jest jeszcze jeżdżących egzemplarzy. Czasem spotyka się je na zlotach samochodów sportowych i wystawach. Co ciekawe aktualne ich ceny są o wiele wyższe niż za czasów, gdy były one sprzedawane jako nowe, a już wtedy ceny były zaporowe, co spowodowało właśnie wyprodukowanie tylko siedemnastu sztuk tego modelu.

 

 

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.