Jesteś tutaj: motoszansa.pl > Samochody rodzinne > Przyszłość segmentu samochodów rodzinnych

Czy pasek rozrządu jest ważny?

Już nie jeden z nas z pewnością przekonał się co do tego, że zerwanie takiego paska rozrządu to jedna z najdroższych awarii jaka mogła się nam przytrafić. Jednak musimy tutaj pamiętać, że w większości takich przypadków można im oczywiście zapobiec, wymieniając pasek w porę. Tym bardziej, że niektóre auta nie potrzebują do tego ingerencji mechaników, bowiem można to zrobić samodzielnie. Jeśli bowiem chodzi o współczesne silniki i ich napęd rozrządu, to odbywa się to zwykle za pomocą jednego paska zębatego lub łańcucha. Jednak jak wiadomo zwolennicy takich łańcuchów, będą twierdzić, że są one znacznie trwalsze i bardziej niezawodne od pasków zębatych. Jednak ostatnio mamy naprawdę wiele przypadków na to, że jest to niestety nieprawda. Poza tym paski również mają swoje własne zalety. Przede wszystkim są lekkie, pracują naprawdę cicho i w przeciwieństwie do łańcuchów nie wymagają smarowania. Wady oczywiście również tutaj znajdziemy. Przede wszystkim mają one ograniczoną trwałość. Dlatego też właśnie producenci podają interwały pomiędzy ich wymianami nie tylko w kilometrach, ale również w latach. Bowiem jak wiadomo guma się starzeje i to nie tylko pod wpływem intensywnej eksploatacji, ale szkodzi mu również upływ czasu. Na chwile obecna paski powinno wymieniać się co 80 – 120 tysięcy kilometrów i nie rzadziej niż raz na 6 – 8 lat. Niekiedy jest to konieczne we wcześniejszym okresie, na przykład wówczas gdy pasek miał nawet krótkotrwały kontakt z olejem lub paliwem, a o to w silniku niestety nie trudno. Dlatego chcąc zaoszczędzić sobie wydatków, gdy niestety pasek już pęknie, warto wymieniać go wcześniej i nie oszczędzać na tej właśnie części.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.